Zobacz wszystkie artykuły

Link building

Link building, czyli budowanie sieci linków to podstawowy element pozycjonowania stron internetowych, a to za sprawą tego, że wciąż to właśnie linki prowadzące do witryny w największym stopniu wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania

 

Link building, czyli budowanie sieci linków to podstawowy element pozycjonowania stron internetowych, a to za sprawą tego, że wciąż to właśnie linki prowadzące do witryny w największym stopniu wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Pozycjonowanie jest dziś czymś bez czego strona internetowa nie funkcjonuje. Jeśli chcemy być odnalezieni w sieci to musimy się wybić na wysokie pozycje w wyszukiwarce, a jedynym sposobem na to jest pozycjonowanie, którego podstawą jest pozyskiwanie linków prowadzących do naszej witryny. Wydaje się do być zadaniem bardzo prostym, jednak w rzeczywistości jest to coś, co wymaga odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności nie tylko z zakresu marketingu internetowego, ale też tworzenia stron www.

 

Pozyskiwanie linków, czyli budowanie sieci linków powinno być zawsze przemyślane. Nie powinno to być działanie wykonywane bez planu, to musi być dokładnie przemyślana strategia, która przewiduje zarówno korzyści, jak i możliwość wystąpienia komplikacji, np. w skutek zmiany algorytmu wyszukiwania. Link building powinno być działaniem długoterminowym, bo wyniki pozycjonowania widać zwykle po ok 3-6 miesiącach, systematycznym, a także bardzo dokładnym i zgodnym z przyjętą strategią oraz wykorzystującym sprawdzone metody, choć eksperymenty też są wskazane, bo innowacyjne rozwiązania mogą przynieść niespodziewanie dobre efekty, jednak zawsze istnieje większe ryzyko przy tego typu działaniach.

 

Sposobów na pozyskiwanie linków jest wiele. W zasadzie każdy pozycjoner posiada własne metody, które jednak wbudować można w pewien kanon. Podczas zbierania linków należy jednak pamiętać o tym, by były one naprawdę wartościowe, bo tylko takie dzisiaj wyszukiwarki doceniają. By podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania trzeba, więc pozyskać mocne linki, z wartościowych stron o różnych adresach IP, a także z odpowiednim anchorem, który zawiera słowa kluczowe na jakie pozycjonujemy naszą witrynę.

 

Obecnie mówi się również o tym, że na wartości zyskują link z tzw. częściowym anchorem, co oznacza, że w linku tylko część anchora jest zbudowana ze słów kluczowych, a pozostała część to zwykłe słowa. Dlaczego tak? Ponieważ według specjalistów takie linkowanie jest bardziej naturalne i zmniejsza ryzyko dostania filtra od Google za niewłaściwe linkowanie. Warto, więc dodawać i taki i takie linki.

 

Skąd pozyskiwać linki? Najpopularniejszymi sposobami są:

  • katalogi stron
  • artykuły tematyczne
  • linki z zaplecza
  • linki z forów internetowych
  • linki z blogów
  • linki z portali społecznościowych, które dzisiaj odgrywają coraz większą rolę w pozycjonowaniu stron www, dlatego też warto założyć profile na portalach takich jak Facebook oraz Twitter, a także na naszej witrynie dodać społecznościowe „guziczki”, aby odwiedzający mogli dzielić się treściami znalezionymi na naszej witrynie ze swoimi znajomymi.